donderdag 14 februari 2013

The Eloquent Dutchman


eloquent (bn):bespraaktgoedgebektwelbespraaktwelsprekend,woordenrijk
Dat is wat het woordenboek, of in dit geval het synoniemenwoordenboek ons leert. Eloquent is, mijn favoriete synoniem, welbespraakt. Dat betekent niet dat ik in hoogdravende bewoordingen wil verkondigen wat een tranendal ons hedendaagse taalmis- en -gebruik is geworden. 

Wél zou ik het een eer vinden als u bij uzelf te rade gaat of u een heer bent, of ten minste een man. Niet een gozer, niet een vent, nee. Een man, of zelfs een heer!

Graag deel ik met u mijn overpeinzingen, overwegingen en interessante artikelen die ik tegenkom op bijvoorbeeld Art of Manliness van Brett McKay of Mark Sissons Daily Apple. Ik ben geen arts, diëtist, personal trainer, fashionista of chef maar gewoon een man die graag wat extra's toevoegt aan zijn eigen leven en dat van de liefdevolle mensen om me heen door mijn best te doen om een 'heer' te zijn.

Ik wens u veel leesplezier.

Geen opmerkingen: